Zoals vele steden krijgt Den Haag almaar meer verkeer te slikken. Tot in 2015 was de Neherkade en zijn drie bruggen een echt knelpunt. Vooral op de hoofdbrug werd het autoverkeer telkens onderbroken om de tram door te laten. Deze situatie was nefast voor het verkeer en de luchtkwaliteit. BESIX stelde voor om de Neherkade te verbreden en een deel van het verkeer ondergronds om te leiden. Het stadbestuur keurde dit plan goed, waarna BESIX met zijn partner de werken uitvoerde.
Er werden extra wegen aangelegd, vooral ondergronds in de vorm van een 160 m lange tunnel. BESIX en zijn partners veranderden ook de inrichting van de kruispunten en renoveerden de trambedding, straatverlichting, riolering en alle verkeersregelinstallaties. Het project duurde twee jaar, maar de meest ingrijpende werken voor het verkeer werden in twee weekends gebundeld. Een aangename verrassing voor de stad die uitging van 7 weken verkeershinder.
Een van de indrukwekkendste ingrepen was de installatie op één dag van een 40 m lange en 20 m brede tunnelcaisson onder de bestaande wegen. De mastodont van 2.400 ton werd op voorhand niet ver daarvandaan geassembleerd. Deze techniek leunt aan bij Lean Planning waarbij de verschillende activiteiten elkaar maximaal overlappen. Hierdoor bleef de verkeershinder tot het absolute minimum beperkt en waren de werken sneller voltooid.