Met LVO wordt de levensduur van de deklaag met minimaal 3 jaar verlengd. Een duurzame en kostenbesparende onderhoudsmethode ten opzichte van het vervangen van het asfalt, die ook nog eens snel en efficiënt en dus met nauwelijks verkeershinder uitgevoerd kan worden!
Verjongen van deklagen is op zich geen nieuwe techniek, echter is de toepassing op rijkswegen pas recent toegelaten. De verwachting is dat dit de komende jaren veelvuldig toegepast gaat worden op het rijkswegennet. Momenteel lopen er onderzoeken om te bepalen of meermaals verlengen ook de gewenste effecten heeft, zodat de levensduur van deklagen nog verder verlengd kan worden.
Helaas speelde de Hollandse zomer wel wat parten tijdens de uitvoering. Voor een goed resultaat mag het wegdek niet nat zijn. Daarom hebben we 2 wegdelen nog niet (volledig) kunnen uitvoeren. Zodoende staan medio september nog enkele inhaalnachten gepland. Duimen dus voor mooi nazomerweer!
Ook bij deze werkzaamheden blijft veiligheid een belangrijk aandachtspunt. Tijdens de werkzaamheden hebben veel automobilisten de verkeersmaatregelen genegeerd. Zij kozen er bewust voor om via het werkvak hun weg te vervolgen. Gelukkig hebben er geen daadwerkelijke ongevallen plaatsgevonden. Vanuit Parkway6 zijn BESIX en Dura Vermeer hierover in gesprek met Rijkswaterstaat en wordt een Safety Alert opgesteld om dit onacceptabele weggedrag te stoppen.
De verschillende teams binnen BESIX Nederland & de BESIX Group, bekijken continu diverse energiebesparende alternatieven en initiatieven die ingezet kunnen worden om tot een maximale dan wel volledige CO2 neutraliteit en minimalisatie van afval te komen. Ons doel is dan ook om in 2030 volledig CO2 neutraal te zijn. Onze kennis & expertise op het gebied van verduurzaming zetten wij in het voortraject al in. We maken bewuste keuzes op het gebied van; inkoop, ontwerp, materiaal en logistiek met het oog op de milieu-impact en de levenscyclus.